Cykling Odense
Forside Debatforum Links Download Om Cykling Odense FAQ Organisationshåndbog 2009/10September 09 2010 09:26:11
Team Energi Fyn
Navigation
Forside
Kontakt Cykling Odense
Børn/Ungdom
MTB-Cross
Bane
Landevej
Motion
Artikler
Debatforum
Nyhedskategorier
Kontakt siden
Fotoalbum
Links
Søg
Begivenheder
MaTiOnToFr
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Næste 30 dage
- 9.9. Fællestræning junior/senior
- 14.9. Fællestræning junior/senior.
- 16.9. Fællestræning junior/senior
- 21.9. Fællestræning junior/senior.
- 23.9. Fællestræning junior/senior
- 28.9. Fællestræning junior/senior.
- 30.9. Fællestræning junior/senior
- 5.10. Fællestræning junior/senior.
- 7.10. Fællestræning junior/senior

Dokumenter
-Indmeldelsesblanket.
-Licensansøgning
-Prisliste
-Udgiftafregning
-Oplysningsblanket
-Udmeldelsesblanket
Debatemner
Nyeste emne
Træning uge 36
Uge 35
Træning uge 34
Træning uge 33
Træning uge 32
Mest aktive emner
Torsdagscup [6]
Træning uge 4 [5]
Fællestræning 200... [5]
Fællestræning i u... [4]
Torsdagscup [3]
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online

Antal brugere: 241
Ikke aktiverede brugere: 11
Nyeste bruger: janb
Se indlæg
Cykling Odense | Fællestræning | Tilbagemelding på fællestræning
Forfatter Fællestræning 2009 og 2010
Rasmus Mejldal
Administratorer

Rediger

Antal indlæg: 152
Bopæl: Oluf Bagers Gade 21, 3 5000 Od. C
Lagt på d. 26-08-2009 12:42
Vi har ikke haft en træner for seniortræning/fællestræning i denne sæson. For nogen kommer dette måske som en overraskelse, men det er ikke desto mindre tilfældet.

I vinters var træningen til tider kaotisk, så vi var en gruppe af ryttere som på eget initiativ påtog os at tage hånd om træningen. Om der har været tilfredshed med denne løsning, ved jeg ikke...?
Situation er dog skrøbelig, da der jo ikke er nogen garanti for at de samme rytterne tilbyder den samme "service" i næste sæson. En holdbar løsning kræver, at klubben laver aftale med en eller flere ryttere, som er ansvarlige for træningen.

Som oplæg og motivation til en sådan aftale, er det vigtigt, at ryttere som ønsker at deltage i fællestræningen, giver udtryk for de forventninger de har til træneren/træningen.

Jeg vil derfor opfordre til, at man bruger denne "tråd" til at komme med ønsker, ideer, forslag mm til hvordan fællestræningen i klubben bør foregå.

Tilbagemeldingerne vil blive samlet sammen og forelagt klubbens bestyrelse.

Hvis man ikke ønsker at udtale sig "offentligt" kan man også sende mig en mail (rasmusmejldal@hotmail.com)
Forfatter RE: Fællestræning 2009 og 2010
sportypilen - Morten Rasmussen
Brugere

Antal indlæg: 4
Bopæl: Reventlowsvej
Lagt på d. 02-09-2009 12:23
- Jeg synes overordnet, at vintertræningen sidste vinter var god og kunne nemt forstille mig at det forsætter på samme måde henover den kommende vinter. Jeg vil dog ønske at dagens rute lægges på nettet dagen før, således man ikke ender med tvivl omkring hvor langt der skal køres, hvorhen osv. Desuden skal andre ryttere så respektere dagens rute og følge programmet.

- Synes desuden sommertræningen har fungeret godt og synes det har været et godt initiativ til Torsdag Cup.
Der mangler desværre lidt opbakning fra folk, angående at man selv sørger for at høre hvad dagens træning går ud på(er man en af dem der kommer et par min. for sent, som ut. selv gør, at man så lige har læst på nettet hjemmefra). Desuden er det lidt respektløst at man ikke respektere opsamling efter intervaller, men bare tror man kan trille lidt videre i den retning man skal. Husk at vi alle kan have en dårlig dag.
Synes også det er vigtigt at man som rytter lige melder ud ved starten af dagens træning, vis man "kun" ruller med på dagens tur og man så selv sørger for at komme afsted som den første ved intervallerne, således at alle andre ikke skal vente på en. Ydermere har den enkelte rytter i mine øje selv pligt til lige at melde at man falder fra under et interval, idet man ikke kan forvente at andre holder øje med en.

Så længe der er fællestræning i klubben med en ansvarlig tilknyttet for dagens træning så kommer jeg så meget som fysisken kan holde til det, da jeg føler at jeg udvikler mig bedst her og kan hente rigtig meget viden fra erfarende rytter.

Håber forsat at der vil være fællestræning, ellers vil jeg være meget nedtrykt hver tirsdag og torsdag om sommeren og lørdag og søndag i vinterhalvåretsmiley

- Mvh Morten alias Motor Trafiksmiley
www.showoffs.dk
sportypilen - Morten Rasmussen
Brugere

Antal indlæg: 4
Bopæl: Reventlowsvej
Lagt på d. 02-09-2009 12:24
- Er der i denne forbindelse noget træning ind til sæsonnen slutter?
www.showoffs.dk
Mathias Munk
Brugere

Antal indlæg: 1
Bopæl: Odense M
Lagt på d. 20-09-2009 14:49
Jeg kan ikke skrive en hel stil som Morten, men jeg vil alligevel gerne komme med min holdning.

De to bedste beslutninger, er efter min mening, at I tog styringen af træningen (og dette menes positivt!) samt Torsdagscuppen. Men som Morten skriver, så skal vi være bedre til at kommunikere, bl.a. opsamling efter intervaller, som stadig af og til mislykkedes. Derudover synes jeg, set over hele sæsonen, at fremmødet har været væsentligt bedre sammenlignet med tidligere år (her kan jeg kun tale med om 2007 og 2008).

Mht. nye ideer synes jeg, at det kunne gavne vintertræningen, hvis vi arrangerede en træning i hverdagen, så træningen bliver sjovere i den kolde tid. Samtidig kunne det være en ide, at arrangere en fælles rulletur før cykelløb. Jeg ved, at disse to ideer har været benyttet i år, men jeg foreslår, at det bliver planlagt ligesom den allerede velkendte sommer- og vintertræning. Hvis der er stemning for dette, vil jeg gerne stå til rådighed som træner/turleder.
Men vi skal helst have styr på vores "kerne" træningspas, før vi udvider med nye ideer, da vi ellers kan risikere at ende i samme situation som i foråret 2008, hvor fremmødet mange gange kunne tælles på én hånd.

Redigeret af Mathias Munk d. 20-09-2009 14:52
Rasmus Mejldal
Administratorer

Rediger

Antal indlæg: 152
Bopæl: Oluf Bagers Gade 21, 3 5000 Od. C
Lagt på d. 22-09-2009 19:44
Halve stile er også OK, Mathiassmiley
Faktisk er indlæg på en linje eller to aldeles velkomne. Det vigtigste er at flest muligt giver deres mening til kende.
Forfatter RE: Input
Magnus Hoffmann
Brugere

Antal indlæg: 2
Bopæl: Østerbæksvej 91
Lagt på d. 23-09-2009 12:08
Så vil jeg da også lige komme med et lille input set udfra en førsteårs cykelrytter.

Nu har jeg primært deltaget i vintertræningen, hvilket jeg overordnet har været glad for. Springet fra at køre sammen med motionister til at køre sammen med licensryttere var dog en udfordring. På motionsbasis er det sociale højt prioriteret, hvilket fører til en god stemning og godt sammenhold --> God cykeloplevelse. Min oplevelse af vintertræningen i C.O. var at der ofte opstod småkonflikter ryttere i mellem, som til tider kunne sprede en lettere trykket stemning. Mit løsningsforslag er at der skal udlægges klare spilleregler ifht. planlægning samt socialt. Et bedre træningsmiljø vil helt sikkert gavne alle på det sportslige plan, hvilket jo i bund og grund er en del af enhvers målsætning. I forlængelse af dette, så tror jeg at et bedre træningsmiljø vil gøre det nemmere for nye seniorryttere at komme ind i sporten gennem C.O. Evt. kunne der tilknyttes en tutor/mentor til nye ryttere. Afslutningsvis vil jeg dog gerne sige at langt størstedelen af medlemmerne virker rigtig flinke og hjælpsomme, så ros herfrasmiley.

For kort at opsummere, så ville jeg gerne se:

1) fast planlægning af ruter/træning
2) fastlæggelse af sociale/sportslige spilleregler
3) forbedring i rekruttering af nye ryttere.

Mvh.

Magnus F. Hoffmann

Redigeret af Magnus Hoffmann d. 23-09-2009 12:09
magnus_francois@hotmail.com
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Chat
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

Daniel Kowal
03/09/2010 09:11
hhuhidshiucsc

Martin Nielsen
31/08/2010 04:50
...om jeg vil være tilstede ved klubben kl. 17. Hvis ikke kører I bare. Jeg kobler mig på senere.

Martin Nielsen
31/08/2010 04:49
Træning tirsdag d. 31/8: Vi kører via Elmelunden til rundstrækningen ved teglværket i Tommerup. Her køres 3 x 1 omgang cykelløb. Hjemturen går over Verninge, Brobyværk, Hillerslev osv. Det er usikkert

Claes Larsen
24/08/2010 15:51
Klubbens deltagere i LS for motionister kan se deres starttider på www.ls2010.dk

ulrik thomsen
18/08/2010 20:50
tillykke med sejren til Fredrik Seistrup i dagens løb i Cklasse. Flot!

Replikarkiv
Copyright © 2006
Cykling Odense:
Højstrupvej 9
5200 Odense V
telefon 6616 8333 - fax 6616 8334
E-mail:kontakt@cyklingodense.dk